dinsdag 5 maart 2013

Traktatie voor verjaardag groep 3

4 januari was het zover....mijn kleine man alweer 7 jaar. Hij is een hele erge snoeper, dus mocht hij voor 1x een zoete traktatie uitdelen die ik dus mocht maken. Op internet vond ik een foto van iets wat hier op leek. Het is even wat werk maar dan heb je wel wat. De kinderen (en ouders) vonden het helemaal geweldig.



De traktatie bestaat uit:
- een cakeje om de sneeuwpop in te steken
- marcepijn uitgerold voor op het cakeje
- een sateprikker met daarop:
- 3 marshmellows, roze voor de meisjes, wit voor de jongens. Gekocht bij de AH
- de onderkant van de hoed is gemaakt van 1 deel van een oreon koekje
- de bovenkant van de hoed is gemaakt van een rolo
- de ogen en mond heb ik gemaakt van marcepijn
- de sjaal is een zuur matje in reepjes getrokken
- de neus is een oranje manna korrel (snoepje van gepofte rijst)
- de knopen zijn gemaakt van cupcakeversiering van de Xenos
- de armen zijn gebroken zoute sticks
- alles is vastgezet met een mengsel van poedersuiker en water
Ik heb ze ingepakt in celofaan en er een cadeautje bijgedaan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten